Hjälp med att städa butiken

Som egenföretagare kan det vara svårt att få tiden att räcka till. Särskilt om man är i startgroparna och behöver vända på varje krona. Då blir det ofta självklart att göra det mesta själv.

Allt jobb som inte har med själva kärnan i företaget att göra kan bli väldigt betungande. Man vet att det inte kommer in en enda krona när man städar och bokför, men det måste ändå bli gjort. Tyvärr kan det påverka själva verksamheten. Det kan lätt bli momen 22. Dvs. att städningen tar massor av energi så att servicen blir lidande. Men om man inte städar ger det ett dåligt intrycket när kunden kommer in i butiken. Risken är då att kundunderlaget minskar.

Svårt att hitta lösningar i stressen

Det är dags att sätta sig ner och ta några djupa andetag. Eller varför inte ta en härlig långpromenad och rensa tankarna. Det kan kännas otäckt att öka kostnaderna när det redan är svårt. Men faktum är att det kan göra all skillnad i världen för framtida intäkter. Det som händer när man anlitar en städfirma för butiksstädningen är att man frigör tid. Tiden som mn kan använda till att ta hand om sina kunder. Men även passa på att få den vila man behöver för att orka. Bättre service leder också till större intäkter. Man kontaktar städbolaget som kommer på besök och tillsammans bestämmer man vilken typ av hjälp man vill ha. På så vis har man en fin butik och energi att ta hand om kunderna.

18 nov 2020

STÄDNING I TOPPKLASS

Marknaden för städföretag är en djungel. På så gott som varje ort i landet kryllar det av städföretag, men långt ifrån alla lever upp till de förväntningar som man som privatperson eller företag ställer på en riktigt bra städning. Här ger vi tips och råd kring hur du ska tänka för att hitta en riktigt bra städleverantör.